Hjälp och feedback
Här hittar du svar på vanliga frågor. Hittar du inte svaret du letar efter? Vill du hjälpa oss bli bättre? Tveka inte att kontakta oss med formuläret nedan!
Vanliga frågor som frisör
Vi har verktyg för att importera era kunder till vårt system. Såhär gör du:
- Logga in och klicka på "Kunder"
- Klicka på de tre prickarna längst upp till höger
- Klicka på "Importera" och följ instruktionerna
Om ditt system inte går att importera från automatiskt, kontakta oss så hjälper vi dig gärna!
- Gå till Schema > Lägg till närvaro.
- Fyll i formuläret
Kunder kommer nu kunna boka under de tider som finns i schemat. Du kan boka vilka tider du vill, men kommer få en varning om du bokar otillgängliga tider.
- Gå till Schema > Lägg till frånvaro.
- Fyll i formuläret
Kunder kommer inte kunna boka tider hos en frisör då den är frånvarande.
- Gå till företag > Bokningar & bekräftelser.
- Skriv in ditt anpassade meddelande.
Om du inte anger något anpassat meddelande kommer det skickas en standardtext.
Bland dina tjänster får du välja prissättning. Vilket pris kunden ser beror på flera faktorer.
- Om du angett timpris kommer bokad tjänst få ett pris baserat på bokningens tidsåtgång.
- Om du angett fastpris kommer tjänsten få det pris du angett.
- Om du har lagt till en prisjustering kommer detta pris alltid gälla för vald tjänst & djur.
Tid för en bokning räknas ut baserat på vilka egenskaper ett djur har. Till exempel kommer en liten hund få kortare tidsåtgång än en stor hund.
- Du kan ändra egenskaperna för ett djur i djurets journal.
- Tiden kommer aldrig vara längre än den max tid du anger för tjänsten.
- Tiden kommer aldrig vara kortare än den min tid du anger för tjänsten.
- Du kan ange en fast tid för ett djur i dennes journal under avsnittet prisjusteringar.