Bokningsvillkor hos Djurlyckan

Tack för att du stödjer vårt lilla lokala företag! Här kommer våra bokningsvillkor. Tider: * Kom i tid. Gärna 5 minuter innan besökets starttid. Är ni lite sena får ni gärna ringa oss så vi vet. Kommer ni mer än 20 min för sent kan vi behöva flytta fram besöket om vi känner att vi inte hinner med behandlingen. Om besöket behöver flyttas fram blir det en debitering på 50% av beloppet. * Rasta alltid hunden noga innan besöket så att den klarar av hela besöket utan att rastas. Är hunden en valp eller gammal hund kan vi rasta den under besöket om vi tror det behövs. * Avbokning går att göra som senast 24h innan besöket. Om ni avbokar närmare än 24h innan besöket blir får ni betala en straffavgift på 50% av vad besöket skulle kosta. Detta gäller oavsett anledning till att ni inte kan komma. * Vi ringer alltid när hunden är klar och vi ber att ni inte kommer tidigare då hunden ofta blir så glad att se er att behandlingen kan försvåras. * Har ni klagomål på hundens frisyr så behöver ni meddela oss inom en vecka från att besöket var. Vi ger ingen återbetalning men fixar gärna till om något blivit snett eller om vi missat något. * Om vi anser att besöket behöver avbrytas oavsett anledning så blir det full debitering för vad besöket förväntades kosta. Det är ert ansvar att bedöma om hundens hälsa är bra nog för att klara ett helt besök hos oss. Godis: * Ibland kan vi ge godis till er hund. Vi använder endast spannmålsfritt godis. Är din hund känslig kan ni ha med eget godis. Säg till om vi inte får ge er hund godis. Hundens hälsa: * Löptikar är välkomna hos oss men vi vill gärna veta om det. * Hittar vi löss eller annan ohyra, kan vi välja att avbryta besöket. Hunden behöver behandlas och kan därefter återkomma. Hittar vi fästingar plockar vi bort dessa och meddelar er. Det kan uppkomma små bulor/bölder efter ett fästingbett. Skador: * Skulle det uppstå en olycka eller skador på hunden som vi orsakat så ringer vi er med en gång och berättar detta. Skulle vi anse att det är akut åker vi till närmsta veterinär och meddelar er så fort vi kan. Hunden måste vara försäkrad om vi ska stå för den fasta självrisken. Vi står endast för kostnaden av fasta självrisken efter det gått igenom hundens försäkringsbolag. Övriga kostnader står ägaren för. Är hunden inte försäkrad står ägaren för alla kostnader. Tovor: * Är hunden tovig så utför vi inte så kallad tovutredning, då detta är smärtsamt för hunden. Mindre tovor kan vi utreda men inte större partier. Vi rakar inte av stora partier på grund av tovor utan ägarens vetskap och hör alltid av oss om ert godkännande. Om vi inte kan genomföra behandlingen på grund av tovor, betalar ni full kostnad för vad besöket skulle kosta. Om vi utför en behandling men hunden är väldigt tovig kan en avgift tillkomma. Verktyg: * Vi rengör våra verktyg, bord och golv mellan varje hund. Vi använder alltid rena handdukar. Produkter: * Vi använder schampo, balsam och balsamspray från K9. I slutet använder vi finishing spray som luktar gott och ger en glansig finish. Vi har även speciella schampon som klorhexidin och Vetocanis antikli. Det tillkommer en avgift på 70 kr om hunden behöver specialschampo. * Vill ni ha med egna produkter går det bra men vi kan då inte garantera att det blir samma resultat som med våra produkter. Hundens beteende: * Det är alltid ägarens ansvar att träna hunden för att klara av och förenkla besöket för hunden och oss frisörer. Vi rekommenderar att öva direkt när valpen kommer hem på hantering, stå stilla på bordet, hårfön mm. Vi har inget ansvar att träna på hundens beteende & upplevelse under hundens tid hos oss.

Tillbaka