Bokningsvillkor hos Klicka Hunden

Tack för att du stödjer ett litet, lokalt företag! V Ä G B E S K R I V N I N G Järavägen 8, 371 50 KARLSKRONA Kör till rondellen vid LKC, Tegelgården & Hälsohuset. Kör ut ur rondellen mot Amiralen så du har LKC på vänster sida och Zoophies på höger sida. Kör upp för vägen tills du ser babyproffsen på vänster sida och i jämn höjd med "Mister Yorker" svänger du höger och väljer valfri parkering. Vi finns i "kakelhuset" på långsidan och entren är till vänster längst bort. Vid entrén, precis när du kliver in, finns en liten lutning uppåt. i övrigt är det plant. VID KURSER! Kursen startar vid 2 stycken bokningar. Max 4 platser per kurs. Kursen hålls inomhus i uppvärmd lokal där andra hundar vistas dagtid. Anmälan & Betalning vid kursverksamhet. Anmälan görs via sms till 070-5563022. Det kommer en bekräftelse vid bokning som bekräftar din plats och information om vad du ska ta med dig, utöver det kommer det en påminnelse via sms någon dag innan kursstart.. Information om betalning finns i bekräftelsen. Kursavgiften skall betalas senast vid första kurstillfället, vi tar kort och swish. Betalar du inte avgiften inom 5 arbetsdagar, skickas en faktura. Vid faktura tillkommer 29 kr för faktureringsavgift. Betalningsvillkor på 10 dagar. VID KURSER! Lämnar du återbud inom 14 dagar från anmälan eller om kursen blir inställd av Klicka Hunden återfås hela avgiften. Lämnar du återbud efter 14 dagar efter anmälan men 14 dagar innan kursstart, återbetalas ej administrationsavgiften. Lämnar du återbud 14 dagar innan kursstart eller efter kursens start återbetalas ingen del av kursavgiften. SALONGEN! Fri avbokning till 24 timmar innan bokad tid. V Ä L K O M M E N I N I lokalen finns ett hunddagis, så ljudnivån kommer gå upp när du kommer innanför dörren. Detta brukar lägga sig efter någon minut. Är dörren stängd går du bara rakt in utan att knacka, sätt dig i röda soffan rakt fram. Rasta hunden ordentligt innan du går in, det ökar chansen till ett lyckat besök. Låt inte hunden kissa mot fasaden eller andras bilar. Finns det risk för att din hund skvätter, använd gärna skvättskydd. B O K N I N G S Ö V E R E N S K O M M E L S E Det är ägarens ansvar att hunden är frisk och i tillräckligt god vigör för att orka ett helt besök hos oss. Dräktiga tikar, tikar som löper och sjuka hundar skall vara hemma tills de är tillräckligt återhämtade för att klara av ett salongsbesök. Vi hjälper gärna till om du behöver rådgivning. Det är ägarens ansvar att hunden är ordentligt rastad innan besöket och har förutsättningarna för att klara av att hålla sig i ca 2,5 timmar. (Gäller ej valpar) Det är ägarens ansvar att hunden reser lugnt och säkert till oss, då bra mående påverkar resultatet positivt hos oss och t.ex. stress/åksjuka påverkar hunden negativt. Det är ägarens ansvar att ta med rätt produkter. Vi erbjuder en rad olika schampo och balsam från märken som K9, Espree & Tassarnas, men har din hund specialprodukter behöver du ta med det till besöket. Tovor. Hundar som har större partier av tovad päls, s.k. "matted", kommer att rakas ner till under tovorna. Vi utför ej så kallad tovutredning då det är mycket smärtsamt för hunden. Vi rakar inte ner hunden utan att fått ägarens godkännande muntligt men helst skriftligt via t.ex. sms. Hundar med kraftiga tovor behöver ha sin ägare kvar på plats för enklare beslutsfattning, utan missförstånd. Lugnande medel / Sedering. Om du kommer till oss med en hund som har blivit tilldelad någon form av medicin eller medel för lugnande effekt är hundägaren ansvarig om någon ogynnsam reaktion uppstår medan hunden är i Klicka Hundens vård. Uppdelat besök Vid uppdelat besök betalar du vid första besöket. Detta gäller vid Seniorklippning, Juniorklippning, Valpintroduktion och Ombörjare. Uppdelat besök är till för hundar som fysiskt eller psykiskt inte orkar med en hel klippning och måste dela upp besöket på flera tillfällen, oftast 2 stycken. Avbrutet besök. Om hunden tydligt visar signaler på stress, ångest, oro, aggressivitet eller rädsla förbehåller sig Klicka Hunden rätten att omedelbart avbryta besöket utan att fullfölja behandlingen. Avbrutet besök debiteras till fullo. Örontvätt / Öronhår Vi kommer att rengöra öronlappen om vi anser att det behövs, med speciell rengöring för öron. Vi drar inte öronhår om hunden upplever det göra ont/ömmar. Vi meddelar om vi ser att hunden har öroninflammation och behöver uppsöka veterinär. Du, hundägaren, är ansvarig för eventuella veterinärkostnader relaterade till besöket. Seniorer och hundar med sviktande hälsa skall alltid ha sin hundägare närvarande under besöket. Alla kostnader relaterade till besöket kommer att vara hundägarens. Löss/Fästingar Ser vi löss på din hund kommer vi att behandla den med specialschampo som dödar lössen. Sitter det fästingar på din hund kommer vi att plocka bort dem. Ibland kan fästingar lämna böldliknande bulor. Du som hundägare ansvarar för att vårda bettet och bevaka det. Alla veterinärkostnader relaterade till fästingar och löss ansvarar hundägaren för. Brister i skötseln av hundens päls, klor eller lösa tänder rapporteras till verkställande organ t.ex Länsstyrelsen. Anmälan sker när misskötseln är så pass kraftig att det påverkar hundens välmående och vi inte får önskad respons från hundägaren.. Vi har ingen tystnadsplikt och sätter hunden i första hand. Vi hjälper gärna till att skaffa en handlingsplan till förbättring av hundens välmående och skötsel. Allergi eller restriktioner kring föda. Vi arbetar med positiv förstärkning och belöningsbaserad träning. Vi delar gladeligen ut godis vid bra beteenden och artiga signaler. Vi har alltid spannmålsfria godisar från Rauh!. Tassafritt, 2pets & Rawforpaw. Har din hund allergi behöver du ta med gott, mjukt godis i små bitar (ca 0,5 dl) som din hund får ta som belöning. Ta gärna med en filt eller gosedjur som ”luktar hemifrån” till besöket om din hund är ängslig eller hemmakär Skador/Reaktioner/Medicinsk vård I väldigt ovanliga fall kan det hända att din hund blir svårt skadad eller blir i akut behov av vård.Vi kommer då att ta hunden till närmaste veterinär och debitera dig som hundägare för kostnaderna i efterhand. Det är därför viktigt att du har en allriskförsäkring, s.k. Drulleförsäkring. Alla kostnader relaterade till behandlingen kommer att vara på ditt ansvar som hundägare. Betalning. Vi accepterar majoriteten av kreditkort, och tar swish. Vi tar ej kontanter, Om någon kund vägrar att betala räknas det till stöld och polis kommer att tillkallas omedelbart. SWISHNUMMER 123 560 59 85 Utebliven/sen ankomst/Ombokning Din bokning kan avbokas fram till 24 timmar innan bokad tid. Uteblivet besök debiteras du med fullt pris. Som uteblivet besök räknas också om du kommer mer än 20 minuter försent. Vi kan inte skynda oss igenom processen genom att t.ex. hoppa över vissa moment. Vid sen ankomst tillkommer +150 kr på varje påbörjad 15 min period från när tiden är slut och du förväntas att hämta din hund. Ibland kan besöket gå snabbare, då skickar vi ett sms. Reklamationer Vid missnöje, funderingar eller klagomål ber vi er återkomma med detta så fort som möjligt till Thess 070-5563022 och skicka bilder till klickahunden@gmail.com, så vi kan rätta till eventuella missförstånd eller önskningar. Har tiden gått över 3 dagar (72 timmar) från bokade besöket kan vi inte ta det som reklamation, utan besöket räknas då som en ny bokning. Bilder/Filmer. Vi finns på sociala medier. Vi postar bilder och filmer på flera sociala medier publikt. Vi lägger oftast ut ras och ibland hundens namn i samband med bilden/filmen, aldrig ägarens uppgifter. B O K N I N G S A V T A L ____________________________ Överenskommelse & bokningsavtal finns hos Klicka Hunden och på vår hemsida. https://www.klickahunden.se/infor-besoket https://www.klickahunden.se/salongavtal

Tillbaka